Programvaruuppdateringar till din Mac

• Det är alltid viktigt att din dator är uppdaterad för att den ska funka så bra som möjligt och ha ett bättre skydd för både intrång och virus. Se till att uppdatera OS X och program som du har skaffat via Mac App Store eller från Apple.

el-capitan-app-store-software-update2.jpg

Använda Mac App Store

• Öppna App Store-programmet på din Mac.
    • Klicka på Uppdateringar i verktygsfältet.
    • Uppdatera varje program separat eller klicka på Uppdatera alla för att installera alla tillgängliga uppdateringar.

Hitta programuppgraderingar istället för programuppdateringar genom att använda Sök i det övre högra hörnet i fönstret. En uppgradering är en mer omfattande ny version av programvaran. Till exempel är OS X El Capitan en uppgradering från OS X Yosemite eller tidigare.

Använd Programuppdatering

Om du inte har programmet Mac App Store kan du välja Programuppdatering från Apple-menyn istället. Där kan du följa anvisningarna på skärmen. En del programvaruuppdateringar finns även tillgängliga från Apples hämtningssida.

• Behöver jag spara och göra någon backup innan jag gör en uppdatering?

• Normalt inte, men det är aldrig fel att ha en backup på sina saker. Rekommenderar att man alltid har en vettig backuplösning på plats. Dock så är det sällan det brukar gå sönder av dessa uppdateringar! Se bara till att inte starta om mitt i en uppdatering bara. En klassiker är att folk gömmer ha strömmen i vilket kan leda till problem ifall batteriet tar slut :)

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Jenkler IT AB gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.