Vad är IT Support och var kan jag få hjälp?

• IT Support är att ganska stort ord som kan vara svårt att förstå ibland. Eftersom jag både riktar mig mot företagskunder och privatkunder så måste man använda rätt ord på rätt plats. När det gäller företag så känns det mer vettigt att använda ordet IT Support och när jag jag vänder mig till privatpersoner som behöver hjälp med IT Support så kallar jag det datorhjälp. I grund och botten så hjälper jag till med alla typer av tekniska problem oavsett om det gäller datorer, nätverk, hemelektronik eller ren utbildning.

it-supports.jpg

Vanliga uppdrag som folk behöver hjälp med

• Backup
    • Felsökning
    • Installationer
    • Optimering
    • Reparationer
    • Utbildning
    • Uppgraderingar
    • Virusborttagning

Vanliga frågeställningar hos kunder

Hur gör jag för att…

Frågor av typen Hur gör jag för att… berättar att kunden behöver hjälp med handhavandet av ett system. Här passar uppdraget utbildning väldigt bra.

Jag kommer inte in i...

Frågor av typen Jag kommer inte in i... berättar att kunden troligtvis har låst sig ute i någon form eller att någon uppgradering har gått snett. Detta placerar jag under felsökning.

Det har blivit fel, hur kan jag rätta till...

Om det har blivit ett större fel som gör dig orolig så är det viktigt att förstå risken med att försöka lösa problemet själv. Ofta ställer det till med mera problem än nytta. Det är här vi kommer in som hjälper till med IT Support. Eftersom att man har många års erfarenhet så har vi ett helt annat tillvägagångssätt än vad det flesta har. Detta hamnar också under felsökning.

Detta fungerar mindre bra…

Uppdrag av typen ”Detta fungerar mindre bra…” visar att något i systemet är besvärligt för kunden och att denne vill ha en förändring. Det är här optimering kommer in. Ofta så har kunden installerat massor av program i överflöd på sin dator så den inte orkar med. Det kan också vara dags att planera in ett nyinköp eftersom datorn eller övrig hårdvara har blivit för gammal.

Allt detta och mycket till är sådant som jag hjälper till med. Tar gärna emot funderingar kring detta!

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Jenkler IT AB gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.