Varför är det viktigt med en bra hemsida när man har ett företag?

• Det är A och O idag att äga en bra hemsida

Man skulle kunna tro att varje företag vet hur viktigt det är för dem att ha en hemsida. Men så är inte alltid fallet. Det finns många småföretag som fortfarande inte har en online-närvaro. Av de företag som faktiskt har en hemsida så är det många som inte har uppdaterat den på flera år. Det förekommer också ett priskrig när det gäller hemsidor som gör att de flesta bara köper skräp eftersom det är billigt.

Här ser ni en lista på frågor och svar

• Vi har ett litet företag med bara ett fåtal anställda. Vi behöver inte en hemsida.
      • Ett företag skall alltid ha en hemsida, oavsett hur stort eller litet det är.
    • Våra produkter kan inte riktigt säljas på nätet.
      • Avfärda inte direkt att du inte kan sälja din produkt online. Det finns knappast något idag som inte kan säljas på nätet. En hemsida handlar inte om att bara sälja saker utan även ge information om företaget online.
    • Vi har ingen som är tekniskt kunnig nog.
      • Att upprätthålla en hemsida är relativt lätt i dag. Sedan finns det många aktörer där ute som kan hjälpa till med detta. Jag hjälper mina kunder med både byggande och utbildning.
    • Vi har inte råd med det
      • Det är förvånande att se att många företagare är omedvetna om kostnaden det tar att bygga en hemsida. Du behöver inte en femhundrasidorshemsida. En enkel hemsida som helt enkelt berättar för dina besökare om dig och ditt företag. Om du sätter detta i relation till dina andra kostnader så kan man inte klaga på priset.
    • Vi har listat vårt företag i lokala kataloger, vilket bör vara tillräckligt
      • Det ena utesluter inte det andra. När du listar ditt företag på olika ställen så vill du att folk ska hitta ditt företag lätt. Det är då en hemsida är bra.

Oftast så handlar det om okunnigheten bland småföretagare. När man har något som fungerar så är det inte värt att lägga massor med energi i onödan kan jag höra ibland. Faktum är den att en hemsida idag är lika viktig som ett telefonnummer var förut. De flesta personer väljer systematiskt bort företag som inte har en hemsida.

Jag har taget steget längre och att inte bara leverera hemsidor utan systemförvaltning. Då får du som kund något som har kvalite samt att du inte själv behöver fundera så mycket på hur det fungerar. Som företagare ska man fokusera på sin kärnverksamhet. Om du är osäker så är det bara att slå mig en signal.

Jenkler IT AB org.nr: 559082-6938   073-731 76 64   [email protected]

Ser ut som din anslutning till Jenkler IT AB gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.