Motionera mera som företagare

• Varför motionera?

Som egenföretagare så är det A och O att röra på sig för att slippa stress och ohälsa. Motion kan vara allt från att gå, cykla eller springa. Men vad gör man när man arbetar mycket hemifrån och har svårt att komma ut för lite frisk luft.

Turfgame-300x168.png

Det finns självklart många svar på hur man ska motivera sig att träna och röra på sig. Själv har man testat det mesta men har inte riktigt hittat något bra. En sak som funkar för mig är ett spel som heter Turf som har fått mig att röra på mig.

Vad är Turf?

Turf är ett svenskutvecklat platsbaserat realtidsspel för smarttelefoner. Spelet kräver GPS-signal och internetåtkomst i telefonen. Spelet går ut på att samla poäng, vilket görs genom att ta över zoner och behålla dem så länge som möjligt. Zonen övertas genom att befinna sig på den platsen rent fysiskt. En spelomgång varar i ungefär en månad. Den som har mest poäng när en omgång är slut blir vinnare och får bland annat själv bestämma en ny zon. Turf är som en blandning av herre på täppan och orientering, fast i en digital skepnad. Spelarna ser varandra på kartan i realtid (om GPS:en är påslagen) och det går på så sätt uppskatta om det går att hinna före någon annan till den tänkta zonen.

Detta spel är lätt att bli beroende av vilket i sig själv bra eftersom man får mycket frisk luft. Om ni vill se min profil så hittar ni den här. Det var många år sedan jag gick med i detta spel. Dock så har jag inte varit så aktiv på flera år men fått upp ögonen igen för detta underbara spel.

Bra andra länkar att känna till

Så vad har du att förlora? Testa och se om du fastnar i detta precis som jag. Har ni andra tips angående Turf så är det bara att svara på denna tråd 😉

Jenkler IT AB org.nr: 559082-6938   073-731 76 64   [email protected]