Bra Wordpress-plugins att känna till

• Wordpress

Här har ni en lista på Wordpress-plugins som jag tycker är bra och är värda att känna till. Om du är en avanserad användare så rekommenderar jag även wp-cli.

Top-WordPress-Plugins.png

Plugins

Lägg in detta i wp-config.php

define('FS_METHOD','direct'); 

Om ni har fler tips på plugin så är det bara att svara i denna tråd. Jag kommer hålla denna lista uppdaterad ;)

• Med login för medlemmar på egen hemsida!

För att skippa stora delar moment/ uppgifter att manuellt registrera sig. Mao, logga in med Fb-login.
    @Mikael , har du något bra tips om bra plugin för WordPress?

Ps. Använder idag webbhotellet one.com. Ds.

• Jag har inte haft behov av ett SSO Facebook plugin för Wordpress än, så länge så kan tyvärr inte ge några bra tips. Bästa är att Googla på det och hittar du något bra som funkar så får du gärna tipsa om det så kan jag lägga till det i denna lista ;)

• Googlade runt lite i samma stund jag frågade dig. Kollade upp några under kvällen.
    Har nu installerat och testar tillägget: 'Social Login, Social Sharing by miniOrange'.

Är dock en betaltjänst som många andra. Men dom erbjuder givetvis en light-version som är gratis.

Installationen var enkel. Mitt eget login fungerade problemfritt. En kund skall prova ganska snart, plus en testpilot är på gång.
    Får vi se hur det artar sig. =)

Återkommer och återkopplar.

• Tack @Kenneth-Meijer, detta är klockrent att känna till ifall någon kund behöver denna funktion i framtiden. Jag har lagt till den i listan nu. Om du stöter till patrull så får du gärna säga till så jag kan ta bort den från listan.

• Absolut! =)

Det hittills upptäckta problem. Eller rättare sagt en, notering som dykt upp. Min testpilot kör Safari och fick upp ett meddelande om att registrerings-formuläret gav en varning för osäkert läge. Då är ändå WP temat köpt av ett seriöst företag.

Testpiloten klickade dock 'OK'. Varningen försvann och registrering/ inloggningen fungerade för övrigt.

Finns det något bra tillägg du kan rekommendera @Mikael , ett tillägg för att höja säkerheten i WordPress.

• Alla tillägg som jag rekommenderar står i första inlägget i denna tråd. Där finns det även med ett plugin för att höja säkerheten i WordPress (All In One WP Security).

• Finns det någon bra och lämplig bokningskalender med olika dagar och tider?
    T ex om olika personer behöver boka tider i en kalender. Där det även visas bokade dagar och tider.

• Det finns massor kalender-tillägg till Wordpress som gör både det ena och andra. Det är dock svårt att rekommendera något utan att exakt veta vad som behövs och hur det ska bete sig. Bästa är att bara Googla på Wordpress calendar plugin och läsa sig till vilket som passar bäst.

• @Renee Kolla in nedan länk. Kanske motsvarar din förfrågan. Dock är en del funktioner i detta plugin tillgängliga först i Pro-version.
    Mao = En viss kostnad som baseras på en licens. Än dera en engångskostnad per webbsida, eller licens med kostnad per år.

https://sv.wordpress.org/plugins/event-calendar-wd/

Hoppas det var lite hjälp.

• Bra tips @Kenneth-Meijer! Detta plugin har även ett videoklipp för att visa hur det fungerar. Bara att kolla igenom för att se ifall det uppfyller dina behov @Renee ;)

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Jenkler IT AB gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.